12.03.21

Grupa I

Temat : SZUKAMY WIOSNY

 

 

DRODZY RODZICE I KOCHANE DZIECI! Z PRZYJEMNOŚCIĄ INFORMUJEMY,  ŻE OD PONIEDZIAŁKU 15 MARCA BĘDZIEMY MOGLI ZNOWU SIĘ  SPOTYKAĆ W PRZEDSZKOLU.

 DO ZOBACZENIA!!!!

 

CELE OGÓLNE:

-prowadzenie obserwacji przyrodniczych w trakcie spaceru po najbliższej okolicy;

-kształtowanie prawidłowej postawy oraz polepszenie funkcji układu krążenia i oddychania

 

Zanim się pobawimy, to liczenie do 5 utrwalimy: https://www.youtube.com/watch?v=0GaPsIIdW2c

 

Gość – zabawa paluszkowa według K. Sąsiadka. Ćwiczenie motoryki małej.

 

Gość

Krzysztof Sąsiadek

 

Ktoś się schował pod listkami. (dzieci wyciągają rękę zaciśniętą w piąstkę)

Pierwszy listek zabieramy, (dzieci prostują mały palec)

drugi listek zabieramy. (dzieci prostują serdeczny palec)

Zawiał wiatr, (dzieci dmuchają na piąstkę)

trzeci listek sam już spadł. (dzieci prostują palec środkowy)

Czwarty listek zabrał ktoś (dzieci prostują palec wskazujący)

i pojawił się nasz gość! (dzieci prostują i zginają kciuk)

Oczy, buzię, nosek ma; (dzieci wskazują części buzi)

główka gotowa raz-dwa. (dzieci łapią się za głowy i nimi poruszają)

 

 Rodzic zadaje pytanie? jakie zwierzątko mogło schować się pod listkiem?..następnie  przypomina, jakie zwierzęta zasypiały na zimę.

 

 „Porządki” – zabawa ruchowa.

Rodzic  ustawia tor przeszkód, na którym układa różne rekwizyty..Dzieci  przemieszczają się tak, by nie dotknąć rekwizytów.

 

 

„Mali tropiciele” – zabawa na świeżym powietrzu.

Poszukiwanie oznak wiosny np. przy użyciu lup.

Dzieci bawią się w ogrodzie  lub parku w tropicieli wiosny. Gdy znajdą jakąś oznakę,pokazują rodzicom. Na zakończenie  dzieci dzielą się swoimi odkryciami.

Po powrocie do domu, dzieci  w szablonie  ” lupy”  mogą spróbować narysować, to co widziały podczas spaceru.

Karta pracy Lupa.

 

Wiosenna pobudka – uważne słuchanie wiersza K. Marciniak.

Dzieci próbują ilustrować treść utworu ruchem.

 

Wiosenna pobudka (fragment)

Katarzyna Marciniak

 

Żona misia w marcu z rana,

Po zimowym śnie zaspana, (dzieci wyciągają ręce, ziewają)

Wyszła w kapciach do ogródka, (dzieci maszerują w miejscu)

Rycząc: – Misiu mój, pobudka! (Rodzic mówi zniżonym tonem)

Przyszła wiosna, już jaskółka (dzieci naśladują latające jaskółki)

W locie tnie z radości kółka.

Miś otworzył prawe oko, (dzieci otwierają jedno oko)

Ziewnął głośno i głęboko, (dzieci ziewają głośno)

Włożył szlafrok i do żony (dzieci naśladują wkładanie szlafroka)

Rzekł nie całkiem obudzony:

– Wiosny jeden ptak nie czyni, (Rodzic mówi zniżonym tonem)

Wróćmy pospać do jaskini.

Zaraz jednak lewe oko (dzieci robią duże oczy)

Też otworzył miś szeroko,

Bo wokoło świat radosny

Już obchodził Święto Wiosny […] (dzieci podskakują, krzycząc: „Hura!”)

 

„Złap kolor” – zabawa ruchowa.

Dzieci biegają po wyznaczonym terenie, na umówione hasło zatrzymują się, rodzic podaje nazwę koloru, a dzieci szukają przedmiotu w tym kolorze i dotykają go. Zwracamy uwagę na zasady bezpiecznej zabawy.